niedziela, 4 sierpnia 2013

Recenzja książki: 'Zapomniane'- Cat Patrick







„Przeszłość jest dla mnie stracona, teraźniejszość to przygoda, a przyszłość – wspomnienie…”











Wyobraź sobie, że nagle Twoja pamięć przestaje funkcjonować. Przestajesz pamiętać wszystko to, co było. Twoje wspomnienia umykają gdzieś w nicość. Przeszłość nie istnieje. Jedyne, co pamiętasz, to przyszłość. Drobne przebłyski zdarzeń, które dopiero będą miały miejsce. I to wszystko. Potrafisz to sobie wyobrazić? London nie musi tego robić. Uszkodzona pamięć to jej życie, a brak wspomnień i przewidywanie przyszłości, to jej szara codzienność.

Każdego dnia, 0 4.33 nad ranem, pamięć London resetuje się. Wszystko, co udało jej się zapamiętać w ciągu dnia znika, by nigdy więcej nie wrócić. Więc jak nastolatka radzi sobie w życiu, skoro wraz z nadejściem 4.33 niczego nie pamięta? Notatki. To właśnie one ratują dziewczynę przed kompletnym zapomnieniem. Każdego wieczoru zapisuje to, co się działo, by nazajutrz móc je przeczytać i znów na nowo pamiętać.

Jak dotąd jej sposób się sprawdzał. Najbliżsi wiedzieli o uszkodzonej pamięci i starali się pomagać London. Ale gdy dziewczyna poznaje niesamowicie przystojnego chłopaka, który zwala ją z nóg samym spojrzeniem, wszystko zaczyna się komplikować. Szczególnie, kiedy zapomina sporządzić notatki na jego temat…

Prócz rozwijającego się romansu między London, a „ciachem” Lukiem, życie dziewczyny nabiera nowych barw. Okazuje się bowiem, że London zaczyna sobie przypominać fragmenty przeszłości, które dotąd pozostawały głęboko skrywaną tajemnicą. Jak London zareaguje, kiedy dowie się, że przez całe życie była okłamywana – przez matkę i ukochanego? Czy uda jej się przywołać inne wspomnienia, których wcześniej nie pamiętała?
Ta książka należy do moich ulubionych.

"Przeszłość. Teraźniejszość. Przyszłość. Która z nich ma największe znaczenie?
 Mam problem: Widzę migawki przyszłości, jakby to były wspomnienia. Ale przeszłość jest dla mnie tajemnicą. Pamiętam, co będę miała na sobie jutro i kłótnię, która zdarzy się dopiero po południu. Ale nie wiem, co jadłam wczoraj na kolację. Radzę sobie dzięki notatkom, mamie i najlepszej przyjaciółce, Jamie, i system jakoś działa... Do czasu. Bo teraz wszystko się sypie. Jamie się buntuje. Mama nie mówi mi prawdy. I nie widzę w swojej przyszłości chłopaka, za którym szaleję. Ale dzisiaj go kocham. I chciałabym zapamiętać na zawsze, jak bardzo..."

Moja ocena: 9,5/10


Czytaliście już? Możecie mi polecić jakieś ciekawe lekkie książki? Piszcie, jakie są według was ciekawe, chętnie poczytam. =)

20 komentarzy:

  1. słyszałam o tej książce, ale potem zapomniałam. Chciałam przeczytać, będę musiała ją kupić.
    Lekkie i ciekawe? Może "Niebo jest wszędzie"? Jedna z moich ulubionych.

    xwelcome-to-my-circusx.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka zapowiada się fajnie :) Podoba mi się twój blog <3 Napewno przeczytam :)

    zapraszam do siebie :
    http://youngliarsxoxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka wydaje się być interesująca. Muszę ją pochłonąć. Ja tak na prawdę nie czytam dużo, ale ostatnio moja siostra czytała 'Zakochany duch' i tytuł sam mnie intryguje . ;d+ obserwuję, wpadniesz? http://sylwiakucharzakphotography.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. wow świetnie piszesz ! O_O
    lollipopek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej książce i bardzo chciałam ją przeczytać, bo jest bardzo intrygująca.

    Skom? http://kawiarenka-balladyny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę tą książkę kupić

    Zapraszam mery-madeline.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ekstra ksiązka!! :)
    www.agnes-malinowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej książce , chętnie ją przeczytam :)
    obserwuje
    http://staybloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Włączam Twojego bloga a tu 1D- BSE i juz Cię kocham xD
    Książka wydaje się być bardzo fajna, lubię tego typu powieści. Postaram się aby wpadła w moje ręce ;)

    veniice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Obserwuje i liczę na to samo:)
    www.agnes-malinowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. czytałam i też polecam :)
    buuczi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajna ta książka, przypomina trochę film "50 pierwszych randek"
    Obserwuję i liczę na rewanż :)

    http://blogodm1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. super blog :) zapraszam do mnie,obserwuje i licze na to samo.

    http://dexter-labrador-retriever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka wydaje się być ciekawa. :) Nie znam wielu książek jednak mi spodobała się "Towarzyszka Panienka" Jaruzelskiej. :D Zapraszam. :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Musze ją przeczytać ! Kocham takie książki :)
    Super blog, będę odwiedzać :) I zapraszam też do mnie.. mam nadzieje że znajdziesz coś dla siebie :)
    Pozdrawiam :)
    make-up-prima-sort.blogspot.com

    Obserwujemy ? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. chętnie przeczytam! teraz utkwiłam na książce troszkę historycznej ale pisanej w intymny inny sposób. "Tajemnice Mussoliniego" =)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajna książka :)

    http://tina-s-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. trzeba przeczytać póki wakacje :D
    obserwuję i liczę na Twój rewanż
    diylikeit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję bardzo (: Już dzisiaj pierwsza część relacji EUROTRIP 2013, zapraszam (:

    www.realizuj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny blog, bardzo dobra recenzja, chętnie przeczytam!
    Obserwuje i życze miłego wieczoraaa ;*

    http://claudiabardon.blogspot.se/

    OdpowiedzUsuń